Direktlänk till inlägg 4 mars 2009

Clearasil

Av Sofia Rehn - 4 mars 2009 14:00

(Dagens låt: Joel Andersson - När blev du och jag vi?)


Jag såg just den sjukaste reklamen som jag sett på länge! Den var för Clearasil. Det var två killar i varsin maskeraddräkt (den ena var kyckling den andra var väl en hund eller någonting). Det kommer upp fyra snygga tjejer och frågar "Vad ska ni göra efteråt?" så svarar killen som tagit av sig huvudet på maskeraddräkten (Kyxklingen har fortfarande på sig hela kostymen) "Kom tillbaka om 4timmar så får ni se". Killen med kycklingdräkt tog av sig huvudet och sa något i stil med att han inte kan träffa tjejerna om fyra timmar och pekar på sin finne på hakan. Och vännen säger "Det kan du visst det" och pekar på clearasil som ska motverka finnar "på endast 4 timmar". Tjejerna kommer tillbaka och kycklingkillen tar av sig huvudet igen och tjejerna går nära honom och säger "Vilken gullig kyckling" Killen klär av sig hela dräkten (han har på sig en vit t-shirt och jeans) och säger "En SNYGG kyckling" tjejerna går fram till honom f nissande och börjar smeka hans kinder och han står där och fånler.


Jag skrattade och tänkte "Vad var det där om?" . Denna reklam var en av de fånigaste jag någonsin sett! Och en sak till, vad hände med den andra killen? Var det bara kycklingen som fick tjejerna? Om detta var fallet så är inte kycklingen en så god vän som är så självgod att han både kallar sig för en snygg kyckling och dessutom rycker åt sig alla brudarna, de tjejer som hunden började stöta på från första början då kycklingen inte ville visa sig. Sicket utséendefixerat as kycklingen är!



NU över till något annat. Min lilla älskade vovve Casper blev i lördags attackerad av en stor elak hund och har nu två stora sår på ryggen. Mor min tog Casper till veterinären idag då han blev rakad runt om såren och sedan fick en salva som ska smörjas på 2ggr/dag. Veterinären sa sen att han egentligen bode få en sån där ful krage så att han inte slickar eller biter på såret, men vi vet att vår vovve inte gillar sådana kragar. Då sa han att det även går bra att sätta på honom en liten t-shirt som skyddar såren, så det har vi gjort nu. Casper har på sig en en liten rosa Mimmi Pigg t-shirt som han är riktigt stolt över. Han skämdes först så då fick vi sitta och säga "åhhh så fin vovve! Vad snygg du är!" etc i några minuter och sen blev han jätteglad och stolt. Han tycker nog själv att han är snygg i den. Det kommer upp en bild här så småningom för han är riktigt cool!


Glöm inte bort http://www.ettklickforskogen.se

 
 
Ingen bild

Nina

5 mars 2009 10:44

Aaaahhahaha, klockren kommentar om reklamen! Men nu vill jag ju också sen den:P

 
Czarnotta

Czarnotta

9 april 2009 19:04

Hahaha, jag skrattar högt här hemma, den där reklamen är den konstigaste på länge, haha. / Malin

http://malinczarnotta.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Rehn - 9 juni 2009 14:44

(Dagens låt: Kaizers Orchestra - Djevelens Orkester)   Jag kom att tänka på en sak. När bloggare inte bloggat regelbundet skriver de alltid något i stil med "åh förlåt mina älskade läsare att jag inte skrivit men blablablablabla..." Man behöver fakti...

Av Sofia Rehn - 7 juni 2009 16:32

(Dagens låt: Elefant - När Du Går)   Igår så var det Sveriges nationaldag, och därmed årets Picknickfestival.  Det var helt okej band som spelade iår. Bäst var Pickadoll och Elefant. Hela platsen exploderade när Elefant gick upp på scen efter David F...

Av Sofia Rehn - 28 maj 2009 23:59

(Dagens låt: Busted - Fake)   Livet är bra orättvist. Det måste även ni ha tänkt på. Det "brukar" vara så att antingen så är man bra socialt, eller bra i skolan. Sen finns det de som är bra på både och, och därefter sådana som jag. Vi som inte är dir...

Av Sofia Rehn - 29 mars 2009 20:21

(Dagens låt: Salem Al Fakir - Good Song)   Gårdagen var väldigt händelserik. Upp halv 5 på morgonen och dra iväg till Idol-kön och stötta Anton. Man stod där i idolkön i 8-9 timmar, inte helt okej men det funkade. Träffade lite kul folk som jag komme...

Av Sofia Rehn - 23 mars 2009 17:34

(Dagens låt: Pistvakt & Pjäxpistols - 2, 4, 6, 8, Bäverhojt)   Gu vad jag är frustrerad! Varför ska jag tvingas göra någonting som jag verkligen inte kommer klara av pga mina nerver? Vi spelar en klassisk låt i skolan som en gemensam ensemble-låt så ...

Presentation

Omröstning

Vilken sorts inlägg vill just DU att Rehnet ska skriva?
 Seriösa och djupa inlägg om livet
 Hennes virriga och konstiga tankar
 Vad hon gjort under dagen och kläderna hon bär
 Allt rehnet behagar att skriva är värt att läsa!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards