Direktlänk till inlägg 6 mars 2009

Ruby's och skällsord

Av Sofia Rehn - 6 mars 2009 17:48

(Dagens låt: Joel Andersson - När blev du och jag vi?)


Ja, dagens låt är samma som förra 'dagens låt', men den är så mysig!


Igår så var jag, AnnikaL och Matilda på Ruby's på stand up. detta var en av alla mina 18års presenter, och detta var även den bästa. Det var en väldigt rolig kväll med många skratt! De som uppträdde var Özz Nüjen, Aron Flam, Ola Söderholm och min favorit David Druid. Nu var det även så att viträffade David och Özz och snackade med dem. David funderade även på att följa med oss när vi drog vidare efter stand upen, men det blev inte så. Lite synd men så kan det gå! (Bild kommer)

En sak som förstörde hela vistelsen var en fylletant som druckit för mycket vin som satt längst fram och störde komikerna hela tiden. Detta hände ju även när jag var på Stefan Anderssom i höstas. Vintanter på föreställningar, stand up etc borde spettas! De förstör inte bara för de som uppträder utan även för alla andra som är där.


Efter att vi lämnade Ruby's så åkte AnnikaL hem medans jag och Matida mötte upp Trulls, gick och tog en drink/öl/cider och drog sedan vidare till Valand på 100% Party som höll till där. Där såg man Tramsgänget, Elov & Beny och Raaban & recca m.fl Vi var inte där så länge,men en liten stund iaf.



Det var en bra kväll!!


REHNS FUNDERING FÖR DAGEN:


Skällsord... Jag har funderat på en sak kring skällsord.  Många killar i min klass använder gärna ordet 'kvinna' när de vill trycka ner någon. Varför gör man det? Nu ska ni inte tro att jag är en såndär extrem-feminist som hatar killar och allt som har med de att göra och att det alltid är så himla synd om kvinnor och blablabla. Visst så är det orättvist mellan könen och det är åt båda hållen, men mycket mot kvinnor. Jag håller med feministerna om att man ska få samma lön för samma arbete varesig man är man eller kvinna etc. Men att använda ordet 'kvinna' som skällsord är något så förnedrande att jag blir så arg så jag kokar! Detsamma gäller när man använder 'bög' som det. Det är så korkat att använda sådana grejer som man inte kan ändra på som skällsord, det är inte så att man väljer att vara kvinna eller bög och därför på något sett är "under" mannen för att mannen är den överlägsna. Om män tänke att de är överlägsna kvinnor, homosexuella och utlänningar så är det något som inte står rätt till i deras hjärnor.


Det jag vill ha sagt med det här är,sluta använda 'kvinna' och 'bög' som skällsord. Om ni gör det så börja även använda ord såsom; man, lebb, hetero etc. som skällsord.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Rehn - 9 juni 2009 14:44

(Dagens låt: Kaizers Orchestra - Djevelens Orkester)   Jag kom att tänka på en sak. När bloggare inte bloggat regelbundet skriver de alltid något i stil med "åh förlåt mina älskade läsare att jag inte skrivit men blablablablabla..." Man behöver fakti...

Av Sofia Rehn - 7 juni 2009 16:32

(Dagens låt: Elefant - När Du Går)   Igår så var det Sveriges nationaldag, och därmed årets Picknickfestival.  Det var helt okej band som spelade iår. Bäst var Pickadoll och Elefant. Hela platsen exploderade när Elefant gick upp på scen efter David F...

Av Sofia Rehn - 28 maj 2009 23:59

(Dagens låt: Busted - Fake)   Livet är bra orättvist. Det måste även ni ha tänkt på. Det "brukar" vara så att antingen så är man bra socialt, eller bra i skolan. Sen finns det de som är bra på både och, och därefter sådana som jag. Vi som inte är dir...

Av Sofia Rehn - 29 mars 2009 20:21

(Dagens låt: Salem Al Fakir - Good Song)   Gårdagen var väldigt händelserik. Upp halv 5 på morgonen och dra iväg till Idol-kön och stötta Anton. Man stod där i idolkön i 8-9 timmar, inte helt okej men det funkade. Träffade lite kul folk som jag komme...

Av Sofia Rehn - 23 mars 2009 17:34

(Dagens låt: Pistvakt & Pjäxpistols - 2, 4, 6, 8, Bäverhojt)   Gu vad jag är frustrerad! Varför ska jag tvingas göra någonting som jag verkligen inte kommer klara av pga mina nerver? Vi spelar en klassisk låt i skolan som en gemensam ensemble-låt så ...

Presentation

Omröstning

Vilken sorts inlägg vill just DU att Rehnet ska skriva?
 Seriösa och djupa inlägg om livet
 Hennes virriga och konstiga tankar
 Vad hon gjort under dagen och kläderna hon bär
 Allt rehnet behagar att skriva är värt att läsa!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards