Direktlänk till inlägg 22 mars 2009

Min förebild

Av Sofia Rehn - 22 mars 2009 21:35

 Jag måste bara skriva om en man som har varit min förebild så länge jag kan minnas. Hans namn är Morgan, Morgan Alling.


Morgan har alltid funnits där i allt jag gjort och jag blir glad bara av att se honom. Jag kommer ihåg när jag var liten, en si sådär 8-9 år då jag och min bästa kompis Emil (numera Vincente) alltid stod för fredagsunderhållningen på fritids. Den fredagsunderhållningen bestod av min och Emils tolkning av Lasse & Morgans sopshow och jag var såklart Morgan. Detta var väldigt uppskattat och vi gjorde det om och om igen på publiken begäran, men ibland bara för att vi tyckte att det var så kul.


Morgan var nog min första kärlek och jag såg upp till honom över allt annat och det var tack vare honom som jag bestämde mig för att jag ville bli någonting med underhållning. Antingen barnprogramledare (barnsligt va) eller bara skådespelare. Eller varför inte bara jobba bakom scen, helt okej det med.


Morgan har en så skön personlighet och är alltid positiv. Han hade en väldigt jobbig uppväxt men har nu lyckats i livet och kan sprida värme, glädje och skratt vart han än går, och han lyckas. Något som han även lyckas med är att han gör det så naturligt, han har ingen påklistrad mask utan man märker verkligen hur mycket han uppskattar livet och andra människor och att han älskar att göra det han gör.


Finns det någon här i världen som jag verkligen skulle vilja träffa, förutom Elvis, så är det Morgan. Detta är inget jag säger utan jag menar det verkligen. Jag kommer ihåg att jag var så avundsjuk på Vincente när han fick träffa Lasse & Morgan 2ggr och han vann även en låda med 2 t-shirtar,2 kepsar och 2 skivor från deras show. Och jag har alltid tänkt att någon gång ska det blir min tur, och det ska det. Vänta bara!


En sak som Svt borde göra är att sända alla program som Lasse & Morgan gjort i repris. De skulle vinna så många tittare på det, tro mig! Så om någon från Svt mot al förmodan skulle läsa detta så ta ett snack med resten av folket där om att ni borde dra några repriser på detta, och även Salve!


Tack för mig!


Föresten, kolla in Vincentes hemsida och blogg. Denna killen kommer ni snart se mycket av i dumburken!

Http://www.vinceopera.com
Bloggen - http://www.vinceopera.com/blogg


 
 
Sessan

Sessan

3 juni 2009 18:37

Aww, ja Morgan är ju underbar! Mina äldsta barndomsvänner John o Erik (brorsor) vann en tävling då Morgan o Lasse sov över hos dem och hälsade på oss i skolan, det var kul. :) Och så var vår klass på "Tippen" en gång, klart bästa sommarprogrammet ever! Kenneth bor här i Öjaby, störtskön e han, men Morgan e ju bäst så klart. :D

http://sessisen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Rehn - 9 juni 2009 14:44

(Dagens låt: Kaizers Orchestra - Djevelens Orkester)   Jag kom att tänka på en sak. När bloggare inte bloggat regelbundet skriver de alltid något i stil med "åh förlåt mina älskade läsare att jag inte skrivit men blablablablabla..." Man behöver fakti...

Av Sofia Rehn - 7 juni 2009 16:32

(Dagens låt: Elefant - När Du Går)   Igår så var det Sveriges nationaldag, och därmed årets Picknickfestival.  Det var helt okej band som spelade iår. Bäst var Pickadoll och Elefant. Hela platsen exploderade när Elefant gick upp på scen efter David F...

Av Sofia Rehn - 28 maj 2009 23:59

(Dagens låt: Busted - Fake)   Livet är bra orättvist. Det måste även ni ha tänkt på. Det "brukar" vara så att antingen så är man bra socialt, eller bra i skolan. Sen finns det de som är bra på både och, och därefter sådana som jag. Vi som inte är dir...

Av Sofia Rehn - 29 mars 2009 20:21

(Dagens låt: Salem Al Fakir - Good Song)   Gårdagen var väldigt händelserik. Upp halv 5 på morgonen och dra iväg till Idol-kön och stötta Anton. Man stod där i idolkön i 8-9 timmar, inte helt okej men det funkade. Träffade lite kul folk som jag komme...

Av Sofia Rehn - 23 mars 2009 17:34

(Dagens låt: Pistvakt & Pjäxpistols - 2, 4, 6, 8, Bäverhojt)   Gu vad jag är frustrerad! Varför ska jag tvingas göra någonting som jag verkligen inte kommer klara av pga mina nerver? Vi spelar en klassisk låt i skolan som en gemensam ensemble-låt så ...

Presentation

Omröstning

Vilken sorts inlägg vill just DU att Rehnet ska skriva?
 Seriösa och djupa inlägg om livet
 Hennes virriga och konstiga tankar
 Vad hon gjort under dagen och kläderna hon bär
 Allt rehnet behagar att skriva är värt att läsa!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards