Direktlänk till inlägg 9 mars 2009

EMO-inlägg

Av Sofia Rehn - 9 mars 2009 17:24

(Dagens låt: Stefan Andersson - Simpel Tjuv)


Detta måste komma ut på ett eller annat sätt och bloggen kändes som ett bra ställe att få ur sig det på. Jag ber om ursäkt för detta emo-inlägg!


Jag har gjort många fel val här i livet och det är det som det här inlägget grundar sig på, fel val...

Just nu sitter jag och funderar seriöst på att hoppa av skolan. Jag har alltid tänkt som så att jag klarar av gymnasiet lätt, men nu när jag valt fel linje och inte har någon nära vän så känns allt så ovärt och jobbigt. Jag har ångest varje dag, jag känner mig missanpassad och fel. Gymnasietiden ska ju vara rolig, men just nu sä är det allt annat än roligt. Det är mestadels mitt eget fel och 'det blir vad man gör det till', det är dock väldigt svårt att göra det till något bra när jag bara känner mig så omotiverad och "fel" som jag nu gör.


Frågan är den; ska jag hoppa av och få det lugnt i ett år eller stå ut ett år till i skiten och få det överstökat? Det andra alternativet låter bättre men jobbigare. Fast det är i och för sig inte så långt kvar till sommarlov. Sommarlov är något som jag behöver mer än något annat för tillfället. Sommarlov och komplett lugn utan några krav.


Kanske är dags att gå till psykolog och få ut detta hos denne istället?


jaja, livet är orättvist, men något som muntrar upp i dystra tider är komik! David Druid, Raske Menn dvdn är två grejer som är galet värt just nu! Mer stand up åt folket! Min vovve är också mysig att vara med när man känner sig nere.


nej nu har mitt vänstra örhänge fastnat i halsduken och det börjar bli jobbigt att ha dte så. Dags att ordna det.


Glöm inte bor http://www.ettklickforskogen.se !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Rehn - 9 juni 2009 14:44

(Dagens låt: Kaizers Orchestra - Djevelens Orkester)   Jag kom att tänka på en sak. När bloggare inte bloggat regelbundet skriver de alltid något i stil med "åh förlåt mina älskade läsare att jag inte skrivit men blablablablabla..." Man behöver fakti...

Av Sofia Rehn - 7 juni 2009 16:32

(Dagens låt: Elefant - När Du Går)   Igår så var det Sveriges nationaldag, och därmed årets Picknickfestival.  Det var helt okej band som spelade iår. Bäst var Pickadoll och Elefant. Hela platsen exploderade när Elefant gick upp på scen efter David F...

Av Sofia Rehn - 28 maj 2009 23:59

(Dagens låt: Busted - Fake)   Livet är bra orättvist. Det måste även ni ha tänkt på. Det "brukar" vara så att antingen så är man bra socialt, eller bra i skolan. Sen finns det de som är bra på både och, och därefter sådana som jag. Vi som inte är dir...

Av Sofia Rehn - 29 mars 2009 20:21

(Dagens låt: Salem Al Fakir - Good Song)   Gårdagen var väldigt händelserik. Upp halv 5 på morgonen och dra iväg till Idol-kön och stötta Anton. Man stod där i idolkön i 8-9 timmar, inte helt okej men det funkade. Träffade lite kul folk som jag komme...

Av Sofia Rehn - 23 mars 2009 17:34

(Dagens låt: Pistvakt & Pjäxpistols - 2, 4, 6, 8, Bäverhojt)   Gu vad jag är frustrerad! Varför ska jag tvingas göra någonting som jag verkligen inte kommer klara av pga mina nerver? Vi spelar en klassisk låt i skolan som en gemensam ensemble-låt så ...

Presentation

Omröstning

Vilken sorts inlägg vill just DU att Rehnet ska skriva?
 Seriösa och djupa inlägg om livet
 Hennes virriga och konstiga tankar
 Vad hon gjort under dagen och kläderna hon bär
 Allt rehnet behagar att skriva är värt att läsa!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards