Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

Idol i mörkrets sommartid...

Av Sofia Rehn - 29 mars 2009 20:21

(Dagens låt: Salem Al Fakir - Good Song)


Gårdagen var väldigt händelserik. Upp halv 5 på morgonen och dra iväg till Idol-kön och stötta Anton. Man stod där i idolkön i 8-9 timmar, inte helt okej men det funkade. Träffade lite kul folk som jag kommer fortsätta ha kontakt med. Det var sjukt kul och på kvällen så drog jag,Anton och Maria och käkade pizza, GOTT! När jag kom till busshållplatsen så stod det att bussen skulle gå om 4 minuter, jag kände att jag hade väldigt mycket tur och varglad. 10minuter gick och inte ett spår av bussen! Då ringde min mor och frågade var jag var så svarade jag att jag väntade på bussen som skulle gått för sex minuter sen. Vi kom fram till att jag skulle ringa när jag kom hem. 20:30 (20minuter efter att bussen skulle ha gått) så började avenyn släckas ner, men det var inte särkilt mörkt. det var nästan inga hushåll som släckte och poseidon var fortfarande upplyst, DÅLIGT! är det earth hour så är det. en timma kan man väl stå ut utan lampor och sina älskade TV-program såsom Robinson etc. Riktigt illa! När jag var framme i LA så märkte jag att här var det verkligen mörkt!Allt var kolsvart. Centrum och gatubelisning var släckt och de flesta hushåll hade släckt. Det var riktigt ruggigt att vandra hem, speciellt när man sprang ihop med ett "Gangstah"-gäng, men de var rätt små så det var lugnt. När jag kom till skogen så var det också rätt läskigt när gatubelysningen var släckt.


När jag kom hem märkte jag att föräldrarna lämnat en del lampor tända åt vovven som var hemma helt själv. när jag kom in så var det första jag gjorde att släcka alla lampor och dra ut kontakterna till TVn och modemet. jag la mig i min fars säng med vovven på fötterna och en lampa tänd (jag misslyckades lite, jag vet) och läste Harry Potter i en timma. För när jag kom hem så var det bara 10 minuter kvar egentligen men jag kände att min familj var lite usla som i nte ordnade innan vi gick hemifrån så jag tog igen det lite. Sen efter min timma så gick jag och däckade i min säng. Somnade så fort jag la huvudet på kudden.


Imorse vaknade jag halv 10 och kände "gu vad skönt att jag är pigg såhär tidigt!" men då märkte jag att alla andra klockor stod på halv 11. Jag känner mig snuvad på en hel timma! Sommartiden får inte slå till sådär oförutsägbart! Nu fattar iof tiden att det är dags för sommar, så nu är det hög tid för vädret att fatta detta!


Eller vad tycker ni?

 
 
Ingen bild

Annikal

30 mars 2009 20:59

Tjaa Rehn! Oväntat men roligt att stöta på dig i Nordstaden, jag saknade dig under spelningen nämligen :) Jag räknar med att vi ses på onsdag, men det är inte säkert för jag är lite krasslig så att säga. PÖSS :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Rehn - 9 juni 2009 14:44

(Dagens låt: Kaizers Orchestra - Djevelens Orkester)   Jag kom att tänka på en sak. När bloggare inte bloggat regelbundet skriver de alltid något i stil med "åh förlåt mina älskade läsare att jag inte skrivit men blablablablabla..." Man behöver fakti...

Av Sofia Rehn - 7 juni 2009 16:32

(Dagens låt: Elefant - När Du Går)   Igår så var det Sveriges nationaldag, och därmed årets Picknickfestival.  Det var helt okej band som spelade iår. Bäst var Pickadoll och Elefant. Hela platsen exploderade när Elefant gick upp på scen efter David F...

Av Sofia Rehn - 28 maj 2009 23:59

(Dagens låt: Busted - Fake)   Livet är bra orättvist. Det måste även ni ha tänkt på. Det "brukar" vara så att antingen så är man bra socialt, eller bra i skolan. Sen finns det de som är bra på både och, och därefter sådana som jag. Vi som inte är dir...

Av Sofia Rehn - 23 mars 2009 17:34

(Dagens låt: Pistvakt & Pjäxpistols - 2, 4, 6, 8, Bäverhojt)   Gu vad jag är frustrerad! Varför ska jag tvingas göra någonting som jag verkligen inte kommer klara av pga mina nerver? Vi spelar en klassisk låt i skolan som en gemensam ensemble-låt så ...

Av Sofia Rehn - 22 mars 2009 21:35

 Jag måste bara skriva om en man som har varit min förebild så länge jag kan minnas. Hans namn är Morgan, Morgan Alling.   Morgan har alltid funnits där i allt jag gjort och jag blir glad bara av att se honom. Jag kommer ihåg när jag var liten, en si...

Presentation

Omröstning

Vilken sorts inlägg vill just DU att Rehnet ska skriva?
 Seriösa och djupa inlägg om livet
 Hennes virriga och konstiga tankar
 Vad hon gjort under dagen och kläderna hon bär
 Allt rehnet behagar att skriva är värt att läsa!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards