Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Sofia Rehn - 8 februari 2009 20:13

(Dagens låt är fortfarande: Stefan Andersson - Leva på Minnen)


Nu har de äldre i min släkt varit här. Alltså mormor, farmor, farfar, gammelmorbror Ingvar, men även ungdomen moster Ingela var här. Jag fick några småpaket och så åt vi god mat. Jag har även för en gångs skull lyckats få mormor och farmor på bra humör genom att sätta upp luggen. De klagar alltid på min frisyr, med luggen etc, och drar gärna i den och försöker få den bakom mitt öra. De är inte så finkänsliga med sina kommentarer heller. de kan säga saker som: "Men som du ser ut!Det där kan du inte ha på dig!", "Sofia, jag kan inte förstå varför du inte klipper av din lugg, den är ivägen!", "Vad konstig du ser ut" etc. Men idag så var de väldigt nöjda med att luggen var borta och även mitt klädval. Väldigt bra planerat av mig!


Nu sitter jag här och käkar lite Skittles och softar. Är rätt mätt på god mat och tårta, men Skittles är så gott så jag trycker i  mig det ändå.

Lite skönt att vara ensam och smälta helgen. Ska titta på min Raske Menn dvd och bara mysa!


och som alltid: http://www.ettklickforskogen.se

Av Sofia Rehn - 8 februari 2009 12:57

(Dagens låt: Stefan Andersson - Leva på minnen)


Först och främst TACK till alla som kom och TACK för alla finfina presenter jag fick! Det blev den bästa 18års dagen jag kunde tänka mig! Hoppas att alla hade lika roligt som jag! Det var väldigt kul när alla kom samtidigt till toner av Trulls (Björn) med sitt dragspel, Anton med sin trumpet och AnnikaL med sin tenorsax (Som var trasig) och alla sjöng. Jag var inte alls beredd på det.


Kan rada upp några utav alla de fina presenter jag fick:


  • Raske menns dvd Snabb Grabbar
  • En massa skittles i en påse som Anna sytt utav alla skittlespaketen som hon,Malin,Strand och Ellen köpt.
  • En vinflaska + en high tech korkskruv
  • En biljett till Ruby's den 5e mars då Özz Nüjen, Aron Flam, Ola Söderholm och DAVID DRUID kör stand up.
  • En liten flaska champagne
  • 900st sugrör
  • Ingredienserna till White russian
  • En kladdkaka
  • Ett biokort fyllt med 180kr

 Men den bästa presenten måste vara låten som Anton, Trusse, Filip och AnnikaL skrev. Väldigt gullig låt och det var så roligt att alla ficka papper med låttexten på så alla sjöng med till tonerna från dragspelet och trumpeten. Här kommer texten:


Vi är alla samlade i denna sal

För att fira den söta Sofia

I 18 långa år har du levt nu min vän

Vi önskar dig många män

Med doftande hy och med blommande hår,

hon är alltid så snygg när hon går!

Sofia är snäll, hon är smart, hon är cool!
Fast ikväll har hon lite kort kjol.


Tack för detta kära vänner! även stort tack för alla andra presenter som jag inte orkade rada upp. Jag är väldigt glad för de också!


Nu över till något helt annat

Jag lottar ut en vit halsduk och ett par blå flisvantar. De hittades i salen där vi spenderade åtskilliga timmar igår. Anton vann en svart väska som upphittades, den här gången kanske det är DIN tur att vinna. Lämna en kommentar här för att vara med i utlottningen!


Tack än en gång för allt igår! var väldigt kul att så många kunde komma och spendera kvällen med lilla mig.


Och som vanligt, glöm inte bort att gå in på http://www.ettklickforskogen.se och rädda gammelskog! Ditt lilla gratis-klick gör skillnad!


Presentation

Omröstning

Vilken sorts inlägg vill just DU att Rehnet ska skriva?
 Seriösa och djupa inlägg om livet
 Hennes virriga och konstiga tankar
 Vad hon gjort under dagen och kläderna hon bär
 Allt rehnet behagar att skriva är värt att läsa!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards