Alla inlägg under februari 2009

Av Sofia Rehn - 7 februari 2009 17:23

(Dagens låt: All Time Low - Poppin' Champagne)


Den 7e februari 1991 kl. 05:27 föddes en liten,skrikande och skynklig flicka som senare kom att döpas till Sofia Rehn.


När denne flicka var tre så flyttade hela hennes familj (Mamma,pappa och två storebröder) till Jingle som ligger i indiska delen av Kashmir. Hon bodde där i tre hela år och lärde känna många människor som hon fortfarande har kontakt med i nutiden och som betyder mycket för henne.


När familjen flyttade tillbaka till sin villa i Landvetter så började lilla Sofia skolan. Hon gick i samma klass som sin bästa vän Emil Göransson och de gjorde allting tillsammans. När hon började i tvåan så bestämde hon sig för att börja spela piano. Hon spelade piano i tre år, sedan så tröttnade hon och upptäckte att trumpet nog var något för henne!


När hon skulle börja 6an så bytte hon skola till en skola i Mölnlycke för att gå i musikklass. Den klassen gick hon i enda till 9an.

Därefter började hon på Hulebäcksgymnasiet musiklinje. Hon hamnade i en sjukt mysig klass som hon trivs med.


Nu går hon i tvåan där och idag fyller hon 18 år!


För den som inte förstod så är denna lilla flicka JAG!


Nu ska jag iväg till min fest dit de flesta utav mina kompisar kommer. Här ska bjudas på rosa champagne och förhoppningsvis många glada skratt!


Vill ni ge mig en födelsedagspresent? Vad bra! Gå då in på http://www.ettklickforskogen.se och klicka! Vi ska rädda gammelskogen!


Lev väl!

Av Sofia Rehn - 6 februari 2009 17:41

Kom just på att jag hindrar runt 30pers att se på melodifestivalen imorgon.

Synd för dem! Fast egentligen är det nog bra att det inte får riktigt lika mycket uppmärksamhet, melodifestivalen har blivit för stort nu för tiden! Inget roligt längre när det ALDRIG tar slut!


Det var allt jag ville säga.


och än en gång, glöm inte http://www.ettklickforskogen.se !!!!

Av Sofia Rehn - 6 februari 2009 17:00

(Dagens låt: Kaizers Orchestra - Kontroll på kontinentet

Och även: Kaizers Orchestra - Knekker deg til sist!)


Idag, 6e februari, är det samernas nationaldag så egentligen borde deras nationalsång vid namn "Sámi´sóga lávlla" vara dagens låt, men det är det inte för mig. Kaizers Orchestra har tagit över mina högtalare den här dagen.


Hulebäcksgymnasiet, min skola, uppmärksammade dagen med tal, flaggning och genom att vår kammarkör sjöng den samiska nationalsången på samiska. I bamba (matsalen för den som inte förstår detta emenenta göteborgska ord) serverades en renklämma med norrländskt tunnbröd och varmrökt renkött. GOTT! När vi sjöng med kören så var tv4 där och filmade. Lite pinsamt eftersom vårt samiska uttal kanske inte var det bästa. Får se hur det blir på tv sen...

 Idag är även dan före min bemärkelsedag. Imorgon är den dagen då jag blir myndig och ska börja bli "vuxen". Känns helt sjukt att lilla jag ska börja växa upp nu och ta mer och mer ansvar. Hela den här tiden har gått så fort och ikväll ska jag bara ta det lugnt och njuta! En till sak som känns konstigt är att jag aldrig mer kommer vara liten. "De glada dagarna" då det värsta som kunde hända var att ens leksak gck sönder är över och kommer aldrig igen. Nu börjar den "seriösa tiden" då man ska växa upp och börja jobba etc. Jaja, kommer ju inte bli så mycket annorlund nu den närmsta tiden, men nästa år ska man rösta och jag skäms över att jag inte har särkilt bra koll på politiken! Jag får börja kolla upp det...


Nu har mitt sportlov börjat, GÖTT! Ska upp till stugan i Sälen och hälsa på bröderna och se hur de har det där uppe.


Nu ska jag avsluta mitt inlägg genom att ge er den samiska nationalsången! Och glöm för guds skull inte att gå in på http://www.ettklickforskogen.se VARJE DAG och rädda en bit gammelskog!!!

Presentation

Omröstning

Vilken sorts inlägg vill just DU att Rehnet ska skriva?
 Seriösa och djupa inlägg om livet
 Hennes virriga och konstiga tankar
 Vad hon gjort under dagen och kläderna hon bär
 Allt rehnet behagar att skriva är värt att läsa!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards